Vybraná štěňátka s předpoklady pro zdravý růst a vhodné povahové vlastnosti nám pomáhají vychovávat rodiny pečovatelů.
Pečovatelům jsme stále k dispozici radou, učíme je správně reagovat na psí nápady a korigovat výchovu. Štěňátkům výuku předkládáme formou hry, aby je nácvik dovedností bavil. Na prospívání dohlíží koordinátor. Každý druhý týden se štěňátka setkávají a učí se správně chovat, společně si hrát a postupně si osvojovat základy budoucího poslání.
Štěňátka svěřujeme do výchovy s plným materiálním vybavením, zajišťujeme související náklady, vhodné krmení i veterinární péči.
Pečovatelem se může stát člověk, který má pozitivní vztah ke psům, dokáže být ve výchově laskavý, zároveň však důsledný. Je si vědom, že se nakonec psa vzdá ve prospěch handicapovaného člověka. Lidé, kteří do světa nevidomých a jejich vodicích psů nevidí, si často myslí, že vodicí psi jsou chudáci, kteří pořád pracují. Není tomu tak. Míra práce a zábavy musí být vyrovnána. Na rozdíl od mazlíčků, kteří čekají, až se jejich pán vrátí z práce, jsou vodicí psi stále s lidmi, chodí s nimi do školy či zaměstnání, doprovází je do veřejných prostor, kulturních zařízení, lékařských ambulancí apod.
Štěňátka dočasně svěřujeme pečovatelským rodinám obvykle ve dvou měsících věku a žijí zde do doby prvních narozenin. Po nezbytných zdravotních testech a vyšetřeních v jednom roce věku se z pejska stává řádný student školy.